Omnikanałowość jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby komunikacyjne Twoich klientów

dnia

Korzystając ze świata nowoczesnych technologii klienci są nieustannie atakowani przez ogrom informacji – reklam, ofert, zaproszeń i promocji. Firmy szukają wszelkich sposobów na dostęp do ich pieniędzy – dzwonią, piszą, wysyłają SMS-y, wołają do nich w radiu i telewizji. Również sami klienci wchodzą w różnorodne, chciane lub niechciane, interakcje komunikacyjne – podczas zakupów on-line, rezerwacji biletów, umawiania wizyt czy zamawiania jedzenia.

Dzisiejszy klient chce sam decydować o preferowanym miejscu odbioru komunikatów – zarówno tych ułatwiających życie, jak i marketingowych. Wiadomości będą czytane tylko wówczas, gdy trafią w oczekiwane przez niego miejsce i będą spersonalizowane według indywidualnych preferencji.
I właśnie w tym znajduje się recepta na skuteczną komunikację.

Siła SMS-a

Comapi_link_PL

SMS jest jedynym kanałem sięgającym do wszystkich klientów, bez względu na rodzaj używanego urządzenia mobilnego. 81% społeczeństwa posiada smartfon, lecz nie każdy czyta na nim e-mail, nie każdy korzysta z Facebook Messenger ‚a, nie każdy zainstalował daną aplikację. Ale każdy odbiera wiadomości SMS.

Według raportu Deloitte 2016 Global Mobile Customer Survey, niemal 90% wiadomości SMS jest czytanych w ciągu 10 pierwszych sekund od ich otrzymania. Wspomaga to proces równie szybkiej odpowiedzi na wiadomość SMS i jest idealnym narzędziem dla wrażliwych procesów sprzedaży, marketingu czy też procesów czysto transakcyjnych. SMS wspomaga także efektywność pozostałych kanałów marketingowych. Wskaźnik otwieranych wiadomości e-mail wzrasta o ok. 30% przy jednoczesnym wykorzystaniu wiadomości SMS.

Facebook Messenger – więcej niż komunikator

hero_

Wzrost popularności Facebook Messenger’a oraz innych komunikatorów otwiera nowe możliwości kontaktowania się z klienta

mi. Dzięki obecnej omnikanałowej technologii komunikacyjnej, przez Facebook Messenger’a można przesyłać powiadomienia o zarezerwowanych wizytach, śledzić informacje o zamówionych przesyłkach, wystawionych fakturach czy też otrzymywać wygodne przypomnienia o płatnościach. Wszystko to w miejscu oczekiwanym przez klientów, zgodnie z ich preferencjami.

Web Chat – w pełni funkcjonalne BOK bez kolejki

W dzisiejszej rzeczywistości klienci często wolą pisać zamiast rozmawiać przez telefon. Nie chcą przy świadkach rozmawiać z bankiem o kredycie, unikają wymiany zdań z windykatorem na temat zaległej płatności, a oczekiwanie na połączenie z biurem obsługi klienta powoduje ich dyskomfort i frustrację – powodów jest mnóstwo.

service

Obecna omnikanałowa technologia zapewnia komunikowanie się poprzez czat rozumiany nie jako prymitywne, zacinające się okno, ale w pełni funkcjonalne i przyjazne narzędzie, które pozwala nie tylko na przesłanie komunikatu tekstowego, ale także dokumentu, zdjęcia czy pliku. Klient nie musi oczekiwać w kolejce i jest zadowolony z obsługi.

Każdy klient jest wyjątkowy

Klienci lubią czuć się doceniani i ważni. Chcą być w odpowiedni sposób traktowani, oczekują spersonalizowanych ofert specjalnych, chcą wierzyć, że sprzedawca produktu lub usługi wybiera właśnie ich i poświęca im najwięcej swojej uwagi.

Korzystający ze sklepów on-line mogą otrzymać spersonalizowaną skrzynkę odbiorczą, dostępną po zalogowaniu się do sklepu i w pełni zintegrowaną z aplikacją mobilną. Znajdą tam dedykowane oferty i promocje, co w naturalny sposób zwiększy ich interakcję ze sprzedającym. Otrzymywanie informacji o przesyłkach, statusie zamówień i przebiegu transakcji również może być obsługiwane przez skrzynkę.

Cała komunikacja w jednym miejscu

Istnieje dużo rozwiązań i kanałów komunikacji. Niemal wszyscy otrzymują SMS-y, maile, korzystają z Facebooka i czatu. Najbardziej istotna wciąż pozostaje szybka i skuteczna obsługa wymagających klientów. Aby sprostać potrzebom omnikanałowej komunikacji potrzebna jest jedna, efektywna i bezpieczna platforma, która obsłuży preferencje dzisiejszego klienta zgodnie z jego oczekiwaniami. Kontrola nad komunikacją, jej personalizacja i jakość to jeden z kluczy do biznesowego sukcesu.

Jeśli chcesz  dowiedzieć się więcej lub sprawdzić możliwości omnikanałowej komunikacji, zapraszamy do odwiedzenia www.comapi.pl.

 

cropped-bg_blog.jpg