Wykorzystaj Facebook Messengera do podniesienia efektywności Twojego biznesu

Z Facebooka korzysta już blisko połowa Polaków. Niezależnie od branży, niemal każda firma jest w stanie znaleźć tam swoich klientów. Facebook to niezwykle skuteczny sposób na zwiększanie sprzedaży i zdobywanie nowych klientów – wiele firm uczyniło z niego swój główny kanał komunikacyjny. Comapi umożliwia skuteczne włączenie Facebook Messengera w strategię komunikacyjną firmy i efektywne wykorzystanie go w biznesie.

Messenger jako narzędzie nowoczesnego biznesu

Komunikowanie się Messengerem jest o wiele tańsze niż wysyłanie wiadomości e-mail. Przeniesienie komunikacji do Facebook Messenger przynosi zatem duże oszczędności. 89% użytkowników Facebooka korzysta z niego przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Dla większości z nich jest to najwygodniejsza forma kontaktu ze światem. Wykorzystanie Messengera do komunikacji zbliża klienta do marki oraz zmienia format komunikacji z formalnej na bardziej osobistą, tym samym wspomagając budowanie jego lojalności.

Rozwiązanie Comapi zostało opracowane w sposób umożliwiający wykorzystanie kontaktów z Facebooka do biznesowej komunikacji. Narzędzie zbiera i zapamiętuje dane wszystkich osób, które skontaktowały się z firmą poprzez Facebook Messengera oraz pozwala w łatwy sposób zsynchronizować je z dostępnymi już profilami użytkowników w CRM. Co więcej, komunikacja może być dwukierunkowa. Wszystko odbywa się za pomocą aplikacji Comapi Facebook Messenger App, którą w prosty sposób można połączyć ze stroną na Facebooku. Pozostając niewidoczną dla klientów, aplikacja pozwoli na korzystanie z Facebook Messengera jako skutecznego i efektywnego kanału komunikacji.

Profile użytkowników

fbmess

Z chwilą podłączenia profilu biznesowego Facebook, Comapi stworzy nowy profil systemowy każdej osobie rozpoczynającej konwersację z firmą lub też zaktualizuje profil już istniejący. Facebook Messenger ID jest identyfikatorem unikatowym dla każdego użytkownika w komunikacji z konkretnym profilem biznesowym. Oznacza to, iż jeśli do Comapi zostaną podłączone dwa profile biznesowe, wówczas ten sam klient otrzyma dwa unikatowe FB Messenger ID dla kontaktu z każdym z profili. Następnie, w momencie uzyskania Facebook Messenger ID, Comapi automatycznie uaktualni profil systemowy i/lub bazę danych w CRM o informacje takie jak: imię i nazwisko, zdjęcie profilowe, lokalizacja, strefa czasowa, płeć czy też informacja o aktywizacji płatności.

Możliwości połączenia

Istnieje kilka sposobów, w jaki można pozyskać Facebook Messenger ID klienta. Zależnie od wybranej możliwości, inna będzie ścieżka łączenia ID Facebook Messengera z aktualnie istniejącym profilem systemowym. Oficjalna wtyczka Facebooka „Send to Messenger” jest najpopularniejszą obecnie formą uzyskiwania zgody klienta na kontakt operacyjny przez Messengera. Napisana w języku Java Script wtyczka jest łatwa do umieszczenia na stronie internetowej – świetnie sprawdza się zarówno w przypadku przeglądarek desktopowych, jak i mobilnych. Wtyczka umożliwia także bezpieczne przesyłanie metadanych, co umożliwia korelację Messenger ID z profilem Comapi i pozwala na uzupełnienie danych w istniejącym profilu.

fb3

Druga oficjalna wtyczka webowa – „Message US” służy do bezpośredniego nawiązania rozmowy z firmą przy wykorzystaniu kanału Facebook Messenger. Tak samo jak w przypadku wtyczki „Send to Messenger”, można ją w łatwy sposób umieścić ją na firmowej stronie internetowej. Dodatkowo możemy wykorzystać kody QR – drukowane lub wyświetlane. To szybka droga do nawiązania dwukierunkowej komunikacji z firmą – wystarczy, że klient zeskanuje kod QR za pomocą swojej aplikacji Facebook Messenger i już będzie mógł rozpocząć rozmowę. W przypadku wykorzystania tego rozwiązania w bazie Comapi tworzony jest nowy profil, który można wykorzystać również do komunikacji wychodzącej. Gdy klient odwiedzi profil biznesowy i postanowi skontaktować się z firmą za pomocą opcji „Wyślij Wiadomość”, wówczas również można odpowiedzieć przez Comapi – w tym przypadku profil systemowy zostanie również stworzony i może być uzupełniany.

Więcej informacji na temat możliwości wykorzystania Facebook Messengera w komunikacji tekstowej z klientami znajduje się na www.comapi.pl.